“De beste plaats om een lijk te verbergen is pagina 2 van Google.”
Waar is jouw website te zien?
93% van alle aankoopbeslissingen begint met een online zoekopdracht.
Met een gemiddeld marktaandeel van 92% van alle zoekopdrachten wereldwijd domineert Google de zoekmachine markt.
Kan jij je nog een keer herinneren, dat je op de tweede pagina van Google, de oplossing voor jouw probleem hebt gevonden?
Waarschijnlijk niet. Ik ook niet. Ik ga zelden voorbij pagina één om resultaten te vinden.
We willen snel handelen zonder al te veel werk te doen. Dus het bekijken van pagina twee, drie en verder komt niet vaak voor.
Pagina 1 van Google omvat 95% van al het zoekverkeer. Meer dan 50% gaat niet eens voorbij de eerste 3 resultaten.
Daarom is search engine optimization, SEO of in het Nederlands zoekmachine optimalisatie, een van de krachtigste online marketingtechnieken. Ondanks de benaming, gaat SEO net zo goed over mensen als over zoekmachines.
Het gaat om het begrijpen van wat mensen zoeken, de oplossingen die ze wensen, de woorden die ze gebruiken en het soort content dat ze willen consumeren.
Wanneer je de antwoorden op deze vragen weet en ze aanlevert op een manier die zoekmachines kunnen begrijpen, verbind je jouw bedrijf met de mensen die behoefte hebben voor jouw oplossingen.
Je krijgt meer website bezoekers en uiteindelijk een hogere omzet
Bedrijven die niet investeren in SEO verliezen elke dag geld en zullen het waarschijnlijk niet eens redden in de komende jaren...
Waar verschijnt jouw website in de zoekresultaten?
Laat het me weten in de comments
Laat een reactie achter