COOKIES blog

JE LOOPT ACHTER!

Geschreven door Matteo Ruberto | 5-6-20 5:09

Als je stil staat, dan ga je achteruit. 

Je wordt of beter of je wordt slechter. 



Iedereen wil groeien en bloeien in het leven, toch? 

Ik wel! Ik hou ervan om te verbeteren waar ik kan.

Als je elke dag een klein beetje beter wordt, dan kan het niet anders dan dat je resultaten op den duur fantastisch zijn.

Een van mijn favoriete methoden om te verbeteren is A/B testen.

A/B-testen is een methode om twee verschillende versies van een webpagina met elkaar te vergelijken, om te bepalen welke versie beter presteert.

Je neemt een webpagina en wijzigt deze om een tweede versie van dezelfde pagina te maken.

Deze verandering kan zo eenvoudig zijn als een kop of knop, of een volledige herontwerp van de pagina.

Vervolgens ziet de ene helft van de bezoekers de originele versie (de controle) en de andere helft in de gewijzigde versie (de variatie).

Terwijl de bezoekers de controle of de variatie krijgen, wordt hun interactie bij met ervaring gemeten, verzameld en geanalyseerd.

Je kan dan bepalen of het veranderen van de ervaring een positief, negatief of geen effect heeft op het gedrag van de bezoeker.

Dit stelt jou in staat om een bepaalde ervaring continu te verbeteren door veranderingen aan te brengen om bijvoorbeeld het conversiepercentage te optimaliseren.

Dus, begin met het A/B testen van jouw website. Verbeter de conversies en verhoog je omzet!

Als je blijft zoals je bent, zul verliezen van de concurrent.

Hoe A/B test jij jouw website?

Weet je niet zeker wat je moet testen? Laat een link achter in de comments en ik geef je graag een paar gratis suggesties!